مرجع المپیاد فیزیک ایران

Iranian Physics Olympiad (IranPhO) ایرانفو

مرجع المپیاد فیزیک ایران

Iranian Physics Olympiad (IranPhO) ایرانفو

مرجع المپیاد فیزیک ایران
آخرین نظرات

کپی برابر اصل نیست !

دوشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۴۷ ب.ظ

ایرانفو در اواخر مرداد 1392 با هدف ایجاد عدالت آموزشی، گسترش المپیاد فیزیک در سراسر کشور، کمک به دانش آموزانی که نیاز به راهنمایی و مشاوره دارند، در دسترس قرار دادن منابع و کتابهای المپیاد فیزیک و ... با پشتوانه تجربه 10 ساله آموزش المپیاد فیزیک تأسیس شد. از همان ابتدا که همراه دانش آموزان بودیم، با ارائه رایگان تجربیات و علم خود به دانش آموزان، صداقت خود در اهداف ذکر شده را اثبات نمودیم.

با هدف اطلاع رسانی و در دسترس بودن محتوای وبسایت ایرانفو، از همان ابتدا اعلام کردیم که استفاده از مطالب ایرانفو با ذکر منبع بلامانع است. ولی برخی همکاران بدون در نظر گرفتن زحمات شبانه روزی که بابت ایرانفو صرف شده است، اقداماتی انجام دادند که ما را وادار به نوشتن این مطلب کرد.

متأسفانه مدتی است که شخصی که با یکی از ناشرین حوزه المپیاد همکاری می نماید، مطالب و تحلیل های ایرانفو را بدون ذکر منبع و با نام خود منتشر می کند. 

ادامه مطلب را مطالعه نمایید.


ابتدا سعی کردیم تا با پی گیری و تماس با مسئولین ناشر محترم، این موضوع را گوشزد کنیم. چرا که مدیر انتشارات فوق را به خوشنامی می شناختیم و حدس میزدیم که کپی برداری ها بدون اطلاع ایشان انجام شده است. (که این حدس درست از آب در آمد). ولی با برخورد نامناسب کارکنان مواجه شدیم. سپس باز سراغ مسئول بخش المپیاد آن ناشر رفتیم. اگر چه ابتدا منکر این کار شدند ولی بعد از روبرو شدن با دلایل محکمی که ارائه دادیم، چاره ای جز قبول قصور خود نداشتند و بلافاصله مطلبی را که با نام خود در وبسایت یک مؤسسه آموزشی منتشر کرده بودند را حذف کردند و قول دادند تا موارد دیگر را نیز پی گیری کنند تا منبع در ذیل مطالب ذکر شود. (متن پیامک ها و ایمیل ها موجود است. در صورت نیاز منتشر خواهد شد)


متأسفانه علاوه بر اینکه همکاری انجام نشد بلکه با بی اخلاقی ها و تهمت هایی هم مواجه شدیم که در برخی شبکه های اجتماعی توسط ایشان مطرح شد. در نتیجه تصمیم گرفتیم تا نمونه هایی از این کپی برداری ها را منتشر کنیم تا دانش پژوهان خود قضاوت کنند.


در ادامه نمونه هایی از این کپی برداری ها را خواهید دید (برای مشاهده عکس ها روی آن ها کلیک کنید):


1- در دفترچه ای که به صورت pdf منتشر شده است (آذر 1393)، مطلبی با عنوان "چرا المپیاد؟" چاپ نموده اند که کپی کامل مطلب "المپیاد یا کنکور؟ مسئله این است" می باشد :

       

لینک مطلب در ایرانفو : "المپیاد یا کنکور؟ مسئله این است؟" تاریخ انتشار : شهریور 1392

2- شخصی که این کپی برداری ها را انجام داده، مطالب چند صفحه ایرانفو را در مقاله ای در وبسایت کانون فرهنگی آموزش با نام خود منتشر کرده بود که البته بعد از پی گیری این صفحه حذف شد. به قدری این کپی برداری ناشیانه انجام شده است که حتی اشکالات تایپی که در متن اصلی وجود داشت هم کپی شده اند ! تصاویر زیر گویا هستند.

تصاویر متن های ایرانفو در وبسایت کانون آموزش که توسط آقای ... کپی شده است.
          

تصاویر متن های ایرانفو در وبسایت ایرانفو (تاریخ انتشار شهریور 1392)
          

 تحلیل سؤالات مرحله اول المپیاد فیزیک ایران - ایرانفو (تاریخ انتشار شهریور 1392)

3- همان شخص در اقدامی جالب، بعد از مرحله اول (اسفند 93) تحلیل سؤالات مرحله اول را نیز به نام خود در وبسایت انتشارات منتشر کرد !
تصاویر متن های ایرانفو در فایل تحلیل مرحله اول که توسط آقای ... کپی شده است.

تصاویر متن های ایرانفو در وبسایت ایرانفو
     

4- کلید سؤالات مرحله اول المپیاد فیزیک در روز برگزاری آزمون مرحله اول (1 اسفند 93) ساعت 3 بعد از ظهر توسط ایرانفو منتشر شد که پاسخ 2 سؤال اشتباه بود (که البته بعداً اصلاح شد). دقیقا در کلیدی که در وبسایت این انتشارات نیز یک روز بعد از مرحله اول ارائه شد، دقیقا همان دو سؤال اشتباه بود !


ای کاش مسئول بخش المپیاد این انتشارات محترم، به جای وبگردی و یافتن مطالبی برای کپی کردن، بیشتر بر روی کار خود تمرکز می کردند تا اینهمه غلط در کتاب های منتشر شده این ناشر وجود نداشته باشد تا باعث سردرگمی دانش پژوهان شوند. برای مثال فقط در یکی از نمونه ها نویسنده مجبور به ارائه غلط نامه دو صفحه ای برای کتاب خود شد.

چنانچه مطالب ایرانفو بدون ذکر منبع در هرجایی استفاده یا منتشر شود، ایرانفو این حق را برای خود محفوظ می داند که نسبت به اطلاع رسانی این عمل غیراخلاقی اقدام کند.

نظرات (۸)

آقای پرتوی از زحمات شما سپاسگزاریم و مطمئن باشید سایت هایی مثل شما و دبیرستان دانشگاه صنعتی شریف واقعاً در حد توانتان قدم های بزرگی در راستای عدالت آموزشی برداشتید. 
آقای پرتوی من واقعا بهتون خسته نباشید میگم و بابت زحماتتون تشکر میکنم.واقعا آدم متاسف میشه وقتی میبینه که به قانون کپی رایت توی ایران اصلا توجه نمیشه و هنوز آدمای زیادی هستند که کارهای غیر اخلاقی انجام میدن. کارهای شما واقعا ارزش داره و اونا با این کاراشون هیچ وقت نمیتونن موفق باشن.
سلام 
کار اونا که ارزشی نداره و اونی که زحمت کشیده کارش ارزشمنده اونا خودشون رسوا شدن
منم از شما بسیار ممنونم به خاطر راهنمایی هاتونم به من یکی که خیلی کمک کردین
داش امیر اصا نگران نباش
هیچکس نمیتونه زحمات زیادتو تو راه اندازی این سایتو گذاشتن سوالاو منابعو مشاوراتو .... نادیده بگیره
حل میشه ایشالله اون دوستامونم دیگه ایشالله کپی غیر قانونی ب اسم خودشون نکنن ...
سلام مجدد
بابا اینا خیلی عقده ایند
رفتم تو پیج اینستاگرامشون گفتم کارتون بد بوده برداشتن بلاکم کردن
استاد واقعا متاسفم واسه اینجور ادما و عده ی کمی زحمات شما رو میتونن درک کنن و باور کنید خیلی از مدال های هر سال از زحمات شما بهره بسیار بردند من به سهمم به شما خسته نباشید میگم
اینکار اسمش دزدیه ، دزدی
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام
واقعا از ******* انتظار نداشتم
ممنون از شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی