مرجع المپیاد فیزیک ایران

Iranian Physics Olympiad (IranPhO) ایرانفو

مرجع المپیاد فیزیک ایران

Iranian Physics Olympiad (IranPhO) ایرانفو

مرجع المپیاد فیزیک ایران
آخرین نظرات

بعد از مدت ها انتظار و با بی برنامگی هر چه تمام از طرف باشگاه دانش پژوهان جوان، بالاخره نتایج مرحله دوم المپیادهای علمی  طی هفته آخر تیر و هفته اول مرداد اعلام شد.

مسئولین باشگاه دانش پژوهان جوان و اعضای محترم کمیته های علمی اصلا به این موضوع فکر کرده اند که بسیاری از دانش پژوهان منتظر اعلام نتایج هستند تا تکلیف ادامه مسیر تحصیلی شان مشخص شود؟ اگر قبول شدند باید آماده حضور در دوره تابستانی شوند یا اگر قبول نشدند برای کنکور برنامه ریزی کنند ؟ دانش پژوهان تقریبا یک ماه از فرصت تابستان را در انتظار و پیگیری اخبار غیررسمی و شنیده ها از دست دادند تا برای اولین بار نتایج مرحله دوم در مرداد ماه اعلام شود آن هم نه همه رشته ها باهم بلکه یک به یک !

در رابطه با روش اعلام نتایج هم که به صورت اختصاصی برای هر دانش پژوه است، باید گفت که با چنین روشی، شرایط برای سوءاستفاده برخی ار سودجویان مهیا شده است. مثلا چند سال بعد شخصی مدعی داشتن مدال المپیاد می شود و کسی هم نمی تواند این ادعای او را اعتبار سنجی کند. در حالی که قبلاً لیست قبولی های مرحله دوم به صورت عمومی در دسترس قرار می گرفت در در صورت وجود چنین ادعایی از طرف هر کسی به راحتی با مشاهده اسامی داحل لیست قابل راستی آزمایی بود.


ایرانفو امیدوار است تا مسئولین محترم با تصمیم های درست و منطقی و عملکرد بهتر، باعث حرکت رو به جلوی باشگاه دانش پژوهان جوان شوند.


نظرات (۴)

سلام چرا نباید از حل مسائل هالیدی جلد اول استفاده کرد؟
من حل مسائل هالیدی رو گرفتم به نظرتون استفاده نکنم؟
پاسخ:
سلام.
استفاده از حل المسائل باعث میشه که شما زیاد به مغزتون فشار نیارید و وقتی نتونستید مسئله ای رو حل کنید زود میرید سراغ حل المسائل بدون اینکه تلاش مضاعفی برای حل مسئله کنید.
استفاده از حل المسائل صرفا باید برای چند مسئله با هدف یادگیری و مثال باشه و در کل توصیه نمیشه.
سلام من دهمی ام و تازه المپیادخوندن رو شروع کردم الان چند فصلی از هالیدی رو خوندم و مسایلش رو حل کردم ولی تو بیش تر سوالات کتاب ناب مکانیک مشکل دارم می خواستم ببینم چه کار باید بکنم؟
پاسخ:
سلام.
مجدد بخونید و مثال های بیشتری حل کنید و بعد برید سراغ مسائل ناب

سلام.
به نظر شما بهترین کتاب برای حل مسئله در سطح مرحله اول چیه؟
متشکرم.
پاسخ:
سلام
الویت اول : مجموعه کتاب های "مسئله های ناب فیزیک" از انتشارات فاطمی
الویت دوم : در صورت تسلط بر مباحث مشتق و انتگرال و دیفرانسیل، کتاب مسئله های فیزیک ایرودوف انتشارات دانش پژوهان جوان
سلام
مثل اینکه مبحث انتگرال رو از کتب درسی حذف کردن با در نظر گرفتن این اتفاق آیا ممکنه از طرح سوالاتی که احتیاج به این مبحث دارن جلوگیری بشه مثل مبحث نور هندسی
پاسخ:
سلام
انتگرال در مرحله اول و دوم لازم نیست. و فقط کمی در مرحله سوم (دوره تابستانی لازم هست).
ولی شما برای مطالعه منابع اصلی المپیاد باید انتگرال بلد باشید. مثلاً نمیشه کلپنر  یا الکترومغناطیس خوند بدون انتگرال !
پس بهتره خوب یاد بگیرید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی