مرجع المپیاد فیزیک ایران

Iranian Physics Olympiad (IranPhO) ایرانفو

مرجع المپیاد فیزیک ایران

Iranian Physics Olympiad (IranPhO) ایرانفو

مرجع المپیاد فیزیک ایران
آخرین نظرات

بالاخره بعد از مدت ها انتظار، نتایج آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی سال تحصیلی 95-1394 توسط باشگاه دانش پژوهان جوان اعلام شد.


دریافت نتایج مرحله دوم المپیادهای علمی 95-1394


ضمن تبریک به همه قبول شده ها و آرزوی موفقیت برای دانش آموزانی که نامشان در این لیست نیست، اطلاعیه باشگاه دانش پژوهان جوان را در ادامه مطلب مطالعه نمایید.

    اطلاعیه باشگاه دانش پژوهان جوان در خصوص نتایج مرحله دوم المپیادهای علمی 95-1394

ضمن آرزوی خوشوقتی از حضور تمامی شرکت کنندگان در آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی همان گونه که در بخشنامه شماره209652/460 مورخ 94/10/16 ثبت نام مرحله اول اشاره شده است کمیته های علمی متشکل از اساتید صاحب صلاحیت دانشگاهی و معلمین با تجربه آموزش و پرورش در هر المپیاد، مسئولیت کلیه مراحل از  شناسایی ، آموزش تا مرحله اعزام دانش آموزان به مسابقات جهانی را برعهده دارد وهمه این مراحل  از طرح سؤال تا تصحیح اوراق و اعلا م نتایج و ... در کمیته های علمی باشگاه با دقت بسیار بالا انجام می شود. 

از آن جایی که باشگاه دانش پژوهان جوان همواره در راستای اعتماد سازی جامعه مخاطب قدم بر می دارد، ضمن اعلام نتایج المپیادهای علمی مرحله دوم سال تحصیلی 95-94، چگونگی انجام مراحل استخراج نتایج را به استحضار کلیه شرکت کنندگان عزیز مرحله دوم به شرح زیر می رساند: 

 

1. نحوه رسیدگی به نظرات رسیده درخصوص سوالات و پاسخهای آزمون المپیادهای علمی مرحله دوم:

پس از برگزاری آزمون مرحله دوم در اردیبهشت ماه سال 1395 ابتدا کلیه دفترچه سوالات مربوط به المپیادهای مرحله دوم به همراه پاسخ نامه تستی و تشریحی ارائه شده توسط کمیته های علمی ذیربط برروی پایگاه اطلاع رسانی باشگاه دانش پژوهان جوان قرار داده شد و سپس نظرات و ابهامات رسیده از سوی برخی شرکت کنندگان پیرامون سوالات و یا پاسخ های تستی و تشریحی دریافت و در اختیار کمیته های علمی قرار گرفت سپس کمیته های علمی ضمن تشکیل جلسه‏ نظرات ارسالی را با دقت بررسی و پاسخ های لازم ازطرق مختلف به آنان اطلاع رسانی شد و همچنین هرآنچه که جهت اطلاع عموم شرکت کنندگان ضروری بوده ازطریق پایگاه اطلاع رسانی باشگاه اعلام شد.

 

2. نحوه تصحیح و قرائت پاسخنامه های آزمون های تستی:

پاسخنامه  آزمون هایی که دارای سوالات تستی بوده (ادبی‏‌‏‎، شیمی، کامپیوتر(روز اول) و زیست شناسی ) توسط ماشین علامت خوان با دقت بسیار بالا قرائت شده و کنترل و بررسی های دستی نیز جهت صحت قرائت آنها انجام گرفته است.

 

3. فرآیند تصحیح اوراق تشریحی آزمون ها:

المپیادهایی که دارای آزمون تشریحی بوده بر اساس مصوبه شورای باشگاه دانش پژوهان جوان پس از عملیات رمز گذاری اوراق امتحانی شرکت کنندگان برای هرپاسخ سوال، دو تصحیح توسط مصحح اول و دوم باتوجه به ریز بارم تعیین شده توسط کمیته، ‌انجام پذیرفته و درصورت وجود اختلاف بین تصحیح اول و دوم ، تصحیح سوم انجام شد، که این نمره به عنوان نمره اصلی ثبت و محاسبه شده است ، همچنین اعضای کمیته علمی ذیربط نیز بررسی های دقیقی را بر نحوه تصحیح اوراق امتحانی انجام داده است . 

 

4. چگونگی انتخاب نفرات برگزیده :  

کمیته های علمی جهت تعیین نفرات پذیرفته شده پس از مرتب نمودن نمرات دانش آموزان در تمامی سوالات، مجدداً اوراق امتحانی تمامی شرکت کنندگان مذکور را مورد بازبینی قرار داده و پس از اطمینان لازم از صحت عملیات انجام گرفته ، خط برش را بر اساس نمرات مرتب شده تعیین نموده و بر همین اساس نفرات برگزیده انتخاب شده اند. 

 

5. چگونگی توزیع کارنامه شرکت کنندگانی که پذیرفته نشده اند:

برای شرکت کنندگانی که در این مرحله پذیرفته نشده اند ضمن آرزوی موفقیت در سایر عرصه های علمی ، کارنامه ای جهت اطلاع صادر شده است که در صورت تمایل می توانند کارنامه خود را (به استثنای شرکت کنندگان آزمایشی المپیادها) از روز دوشنبه مورخ 95/4/14  از طریق نشانی http://azmoon.srttu.edu  و http://ysc.ac.ir    دریافت نمایند. 

 

6. نحوه برگزاری آزمون عملی (مرحله سوم) المپیاد کامپیوتر: 

آزمون مرحله سوم (عملی) پذیرفته شدگان مرحله دوم المپیاد کامپیوتر، ‌روز یک شنبه مورخ 95/4/20 راس ساعت  9 صبح درمحل دانشگاه شهید رجایی به نشانی  تهران، لویزان، خ شعبانلو برگزار می شود(حضور پذیرفته شدگان ساعت 8صبح  با در دست داشتن اصل  شناسنامه در محل دانشگاه ضروری می باشد). 

 

7. زمان ثبت نام پذیرفته شدگان مرحله دوم :

پذیرفته شدگان این مرحله از المپیادهای علمی (به استثنای المپیاد کامپیوتر) می توانند در دوره آموزش تابستانی که از روز شنبه مورخ 95/4/19  در محل دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی آغاز می گردد، شرکت نمایند. ضروری است روز جمعه مورخ 95/4/18 از ساعت 8 صبح لغایت 15 جهت ثبت نام به همراه پدر یا مادر، به نشانی تهران - لویزان - خیابان شهید شعبانلو دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ( دانشکده عمران )  مراجعه نمایند.

دانش آموزانی که جهت ثبت نام به همراه نماینده اعزامی آموزش و پرورش مراجعه می نمایند می بایست  فرم تعهدنامه  مربوط به ولی دانش پژوه را از  اینجا  دریافت و  بعد از امضای ولی به تأیید اداره آموزش و پرورش منطقه رسانده و همراه خود داشته باشند. 

 

8. مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام :

* گواهی اشتغال به تحصیل عکس دار ممهور به مهر آموزشگاه (در سال جاری ) محل تحصیل ، حاوی مشخصات کامل ، پایه و رشته تحصیلی دانش آموز.

* دانش آموزانی که تغییر رشته داده اند، ارائه گواهی مبنی بر انجام تغییر رشته با درج نمره مربوطه نیز ضروری است . 

* خلاصه سابقه تحصیلی دوره متوسطه (ریز نمرات) برای دانش آموزان سال سوم و کارنامه سال اول و دوم دبیرستان برای دانش آموزان سال دوم که به امضای مدیر رسیده و ممهور به مهر مدرسه باشد(کپی مدارک فوق پذیرفته نمی شود) .

* اصل شناسنامه به همراه یک برگ تصویر صفحه اول (در صورت وجود توضیح یک کپی از صفحه توضیحات ) 

* شش قطعه عکس رنگی ٤×٣ پشت نویسی شده با مشخصات کامل (عکس ها یک شکل و در سال جاری گرفته شده باشد.) 

نکات قابل توجه : 

  • چنانچه دانش آموزی شرایط لازم برای شرکت در مرحله اول المپیاد مندرج در بخشنامه شماره 209652/460 مورخ 94/10/16 را نداشته باشد، از وی ثبت نام به عمل نخواهد آمد
  • چنانچه در هر مرحله ای از دوره های آموزشی مشخص شود دانش پژوهی فاقد شرایط لازم و ضروری مندرج در بخشنامه مذکور است از ادامه حضور و آموزش وی جلوگیری خواهد شد.  
  • باشگاه دانش پژوهان جوان برای تأمین خوابگاه دانش آموزان شهرستانی که در دوره آموزش تابستانی شرکت می کنند، در دانشگاه شهید رجایی ،  برنامه ریزی نموده است. لذا شایسته است این دانش آموزان وسایل شخصی مورد نیاز خود شامل حوله، مسواک، خمیردندان، لیوان،  ملحفه تمیز، کفش و لباس ورزشی، دفترچه بیمه درمانی، بیمه تکمیلی، کارت بیمه حوادث دانش آموزی و ماشین حساب مدلcasio  fx-82MS   و سایر لوازم التحریر مورد نیاز را همراه داشته باشند. 
  • ضروری است دانش آموزان المپیاد زیست شناسی ، شیمی و فیزیک علاوه بر وسایل فوق الذکر روپوش سفید آزمایشگاهی نیز در طول دوره به همراه خود داشته باشند.  
  • مقررات مربوط به پوشش دانش پژوهان در دوره آموزشی تابستان مانند مقررات دبیرستان های دخترانه و پسرانه است. لذا ضروری است پذیرفته شدگان دختر با پوشش چادر و یا مانتو و مقنعه ویژه مدرسه و دانش آموزان پسر با لباس مناسب در دوره حضور یابند.  

 

9.  چگونگی رسیدگی به اعتراضات و درخواست های تجدید نظر داوطلبانی که در مرحله دوم پذیرفته نشده اند: 

چنانچه دانش آموزی پس از مطالعه کامل پاسخنامه تشریحی ارائه شده توسط کمیته علمی، به نتیجه اعلامی اعتراض داشته و خواستار رسیدگی مجدد باشد بر اساس مصوبه شورای باشگاه می تواند به یک سوم سؤالات تشریحی المپیاد مربوطه با توجه به کارنامه اخذ شده با دریافت فرم رسیدگی مجدد آزمون های تشریحی از   اینجا  و تکمیل آن ، مراتب را به روش زیر فقط تا پایان وقت اداری   (ساعت 14:00روز چهارشنبه مورخ 95/4/16 جهت بررسی ارسال نمایند. بدیهی است کمیته علمی ذیربط در اسرع وقت نسبت به بررسی مجدد اقدام، و باشگاه پاسخ آن را ازطریق آدرس پست الکترونیکی اعلام شده ارسال خواهد نمود. به درخواست هایی که بعد از مهلت اعلام شده ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد.

همچنین شرکت کنندگان پذیرفته نشده المپیادهای تستی ادبی ، زیست شناسی و شیمی در صورت تقاضای بررسی مجدد می توانند فرممربوطه را از  اینجا  دریافت و پس از تکمیل ، ارسال نمایند.

تذکر مهم : دانش آموزانی که در المپیاد کامپیوتر پذیرفته نشده و درخواست رسیدگی مجدد دارند بایستی تا پایان وقت اداری (ساعت 14:00) روز سه شنبه مورخ 95/4/15 درخواست خود را جهت رسیدگی به روش ذیل ارسال نمایند.  

 

10. روش ارسال درخواست تجدید نظر:  

تکمیل  فرم  درخواست رسیدگی مجدد مربوطه و ارسال آن به نشانی پست الکترونیکی azmoon@srttu.edu

 ضمناً به منظور رعایت حقوق کلیه شرکت کنندگان تهرانی و شهرستانی، رسیدگی به اعتراضات صرفاً از طریق آدرس الکترونیکی فوق امکان پذیر می باشد. تقاضا دارد از مراجعه حضوری اکیداً خودداری نمایید. بدیهی است باشگاه از پاسخگویی به مراجعین حضوری جداَ معذور می باشد. 

مجددا یادآوری می گردد دانش آموزانی که درخواست رسیدگی مجدد دارند پس از دریافت کارنامه و اطلاع از نمرات خود، نسبت به تنظیم فرم رسیدگی مجدد( به روش فوق) اقدام نمایند .

توجه : پذیرفته شدگان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 22027823-021 یا 22027825  تماس حاصل نمایند.


مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان

معاونت دانش پژوهان جوان

نظرات (۳۰)

خوش به حالشون
راستش واقعیت اینه که اون مباحثی که خیلی جدیده برا بعضیا اون مباحث اگه بیاد تو دوره بین اونایی که از قبل خوندن یا یاد گرفتن و اونایی که نخوندن گپ میوفته.البته تو اون مبحث
پس آگاه باشید بچه ها...
موفقم باشید!
تو6هفته چی میخوان بگن؟اگه اینجورری باشه خوب معلومه اونایی که از قبل خوندن طلا میشنن
پاسخ:
مطالعه قبلی مؤثر هست ولی تعیین کننده نیست.
سلام
معمولا دوره چهل نفر چه مدت طول میکشه؟
پاسخ:
سلام
بین 6 تا 8 هفته. قدیما 10 هفته هم طول می کشید.
چرا وارد سامانه نمیشه
من هم نمیتونم وارد سایت بشم
کسی میدونه کف چند بوده؟
اگه نمیدونید اونایی که قبول نشدن نمرشون را بنویسند.
می دونم 49 هم قبول نشده.
کارنامه ی سال دومیا هم اعلام میشه؟
پاسخ:
نه. فقط سوم های قبول نشده.
اقا من هرچی میزنم شماره شناسنامه و سریالو قبول نمیکنه
یا میگه این کاربر موجود نیس،یا میگه کد تصویر را درست وارد کنید
حالا انگار کدش چی هس!!خب انقد ک عقلم میرسه کدشو درست بزنم
ینی فک کنم۲۰بار امتحان کردم!
کسی هس ک اونم اینجوری باشه وضعش؟
نمرات قبول نشدگان رو کی اعلام  می کنن
پاسخ:
از دوشنبه 14 تیر
سلام چرا اون سایتی که گفتن توش کارنامه میدن باز نمیشه

تبریک میگم به همه:)

به خصوص به خانم کبیری...:))

۱۳ تیر ۹۵ ، ۲۱:۵۲ به المپیادی
سلام 
خیلی چونه بزنید شاید یه مدت بتونید برید خوابگاه لیک خب تعلق نمی گیره

کی حال داره پاشه بره لویزان
۱۳ تیر ۹۵ ، ۲۰:۰۳ امپیادی سال پیش
سلام
به دوستانی که قبول نشدن میخواستم بگم دلیلی بر عدم شایستگی شون نیست بلکه فقط شایستگیشون احراز نشد
و این که عدم قبولی اخر دنیا نیست و وقتی المپیاد کار کرده باشین تست های کنکور خیلی براتون ساده به نظر میاد(که واقعا هست!)
یا حق

یه سوال:چرا تالار گفتمان ایرانفو دیگه باز نمیشه؟ینی اصن سایتشو میزنم ولی اینجا رو میاره!
پاسخ:
سلام
منحل شد !
سلام.
منم به نوبه ی خودم به همه ی دوستانی که قبول شدن تبریک میگم خصوصا اونایی که میشناختیمو تو ایرانفو تبادل نظر داشتیم.
و همچنین برای کسانی که قبول نشدن آرزوی موفقیت میکنم .
استاد پرتوی شما هم خیلی زحمت میکشید.خدا  خیرتون بده.
پاسخ:
سلام
خواهش میکنم.
من هم به همه به خصوص ایرانفویی ها تبریک میگم.
سلام
به دانش آموزان تهرانی هم خوابگاه تعلق میگیره؟
پاسخ:
سلام.
نه.
سلام
واسه کسایی که قبول نشدن میگم که اصلا بد نشده؛ کسای خیلی زیادی را میشناسم که قبول نشدن و با اینکه کلاس های سومم نمی رفتن تو کنکور دو رقمی و حتی تک رقمی شدن. ایشالله هر چی مصلحته پیش میاد...
تا حالا مورد داشتیم کسی اعتراض کند بعد قبول شود؟
پاسخ:
سلام
من یادم نمیاد !
آخیش بلاخره اومد،قبول شدم،هر کی قبول شده مبارکش باشه
جمعیت تهرانی ها.13 میلیون هست
توقع قبولی زیاد هم میرود
روپوش نمیخاد آز فیزیک!
اشتباه نوشتن. روپوش رو اون رشته های میپوشن که با مایعات سر و کار دارن! ینی زیست و شیمی. برا فیزیک اصن دست و پا گیره بیشتر!
۱۳ تیر ۹۵ ، ۰۰:۲۷ یک المپیادی تبدیل شده به کنکوری از امشب به بعد
سلام.
دیگه وقتشه خداحافظی کنیم از المپیاد با تبریک بر قبول شدگان.

ناراحت کننده است که خودت قبول بشی ولی دوستات نشن.😧😭😢
مخصوصا بعضی هاشون که خیلی لایق بودن.
سلام
میخواستم از امکاناتی که دراختیار دانش پژوهان قرار دادین تشکر کنم...

پاسخ:
سلام
خواهش میکنم. امیدوارم مفید بوده باشه.
آقا از بچه های پارسال،کسی میدونه روپوش برای فیزیک الزامیه یا نه؟
آخه من یه جا شنیدم برای فیزیک الزامی نیست.
می خواستم مطمئن بشم.
پاسخ:
الزامی نیست.
ولی باز بستگی به مسئول ازمایشگاه امسال داره.
سلام
من مطمئن هستم که مسئولین باشگاه کاملا عادلانه برگه ها رو صحیح می کنن و (حق خوری و ظلمی)وجود نداره.
صرفا تفاوت در امکانات آموزشی هست که اون هم فعلن کاریش نمی شه کرد.😢😢😢
پاسخ:
سلام.
کاملاً درسته.
و باز هم درو نتایج توسط تهرانی ها، قطعا خیلی تلاش کردند، خسته نباشند...
و یک خسته نباشید حسابی به دوست عزیزم امید ظریفی...
امیدوارم همگی در همه عرصه های زندگیمون موفق باشیم....
بازم همه تهران خسته نباشن اقابون شاهکار کردن با این المپیادشون . این همه حق خوری و ظلم!!!!
پاسخ:
حق خوری ؟ ظلم ؟ !!!!
بعید میدونم.
اگر بحث امکانات هست که این دیگه ربطی به حق خوری و ظلم نداره.
البته در همین لیست میشناسم افرادی رو از شهرهای جز تهران که تا حدودی در جریان تلاش هاشون بودم و
خیلی خیلی خوشحالم که قبول شدند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی