مرجع المپیاد فیزیک ایران

Iranian Physics Olympiad (IranPhO) ایرانفو

مرجع المپیاد فیزیک ایران

Iranian Physics Olympiad (IranPhO) ایرانفو

مرجع المپیاد فیزیک ایران
آخرین نظرات

توضیحات باشگاه دانش پژوهان جوان در مورد آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی که در کانال شبکه شاد منتشر شده است:


دانش‌آموزان عزیز و اولیای گرامی، سلام.

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در ماه مبارک رمضان و تبریک به عزیزانی که در مرحله اول پذیرفته شده‌اند لازم است نکاتی را به اطلاع شما برسانیم:


۱. طبق آن‌چه در بخش‌نامه ارسالی پیش از برگزاری آزمون مرحله اول آمده بود زمان برگزاری آزمون‌های مرحله دوم اردیبهشت ۱۴۰۰ است.

۲. بهمن سال گذشته تصور ما این بود که بعد از تعطیلات عید فطر (۲۳ و ۲۴ اردیبهشت) فرصت کافی برای برگزاری آزمون مرحله دوم وجود دارد ولی تغییراتی در برنامه‌های دیگر رخ داده است که اوضاع را متفاوت می‌کند.

۳. طبق بخش‌نامه اخیر وزارت آموزش و پرورش بازه برگزاری ارزش‌یابی نوبت دوم ۲۷ اردیبهشت تا ۲۲ خرداد است. (ما تصور می‌کردیم کل ارزش‌یابی در خرداد خواهد بود.)

۴. انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۸ خرداد برگزار خواهد شد.

۵. تعداد المپیادهای علمی ۱۲ تاست که دو المپیاد ریاضی و کامپیوتر دو روزه هستند و لذا ۱۴ آزمون مختلف باید برگزار شود. وجود دانش‌آموزان مشترک بین المپیادهای مختلف ایجاب می‌کند که برخی المپیادها در یک روز نباشند و در فشرده‌ترین شکل به ۶ روز برای برگزاری ۱۲ المپیاد نیاز هست.

۶. در خوش‌بینانه‌ترین حالت در اردیبهشت ۳ روز آزاد وجود دارد.

۷. قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری در خوش‌بینانه‌ترین حالت ۴ روز آزاد وجود دارد.

۸. بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری در خوش‌بینانه‌ترین حالت از ۳۰ خرداد امکان برگزاری آزمون وجود دارد.

۹. وضعیت قرمز بسیاری از شهرها امکان کسب مجوز از ستاد مدیریت بیماری کرونا را سخت می‌کند. ما می‌دانیم که توانایی برگزاری سالم المپیادهای علمی را در مراحل دوم و سوم نیز داریم ولی ممکن است سیاست‌های ستاد مدیریت بیماری کرونا با خواسته‌های ما نخواند.

۱۰. عقب افتادن آزمون مرحله دوم موجب می‌شود دانش‌آموزان یازدهمی برای این‌که در تابستان به کنکور بپردازند یا المپیاد بلاتکلیف باشند. به‌علاوه اعلام دیر هنگام مدال‌ها این مشکل را تکرار می‌کند.


با توجه به این مقدمات در تلاش هستیم به‌ترین برنامه‌ریزی ممکن را انجام دهیم. یکی از ایده‌های ما این است که المپیادهای را در دو بازه زمانی برگزار کنیم و به‌علاوه هر چه بشود تلاش خواهیم کرد که تا پایان تابستان تکلیف مدال‌های کشوری مشخص شود. امیدوارم موفق به اخذ مجوز نیز بشویم.


  • منبع: کانال باشگاه دانش پژوهان جوان در شبکه شاد https://shad.ir/olympiad_student

پی نوشت: با توجه به این توضیحات، به نظر می رسد که زمان برگزاری آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی، در بهترین حالت، اوایل تیر ماه خواهد بود. این فرصت مناسبی برای دانش آموزانی است که می خواهند خود را بهتر برای آزمون مرحله دوم آماده کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی