مرجع المپیاد فیزیک ایران

Iranian Physics Olympiad (IranPhO) ایرانفو

مرجع المپیاد فیزیک ایران

Iranian Physics Olympiad (IranPhO) ایرانفو

مرجع المپیاد فیزیک ایران
آخرین نظرات

انتشار دو کتاب جدید فیزیک توسط انتشارات فاطمی

شنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۴، ۱۰:۰۷ ق.ظ

انتشارات فاطمی، به عنوان ناشر پیشرو در نشر کتب المپیادی و کتب مرجع آموزشی، با چهار کتاب جدید فیزیکی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از 16 تا 26 اردیبهشت 94 در محل مصلی تهران برگزار خواهد شد، حضور خواهد یافت.


در حال حاضر دو کتاب زیر منتشر شده است که برای تهیه آن ها می توانید به فروشگاه کتاب ایرانفو مراجعه نمایید.

                           


برای آشنایی با این دو کتاب ادامه مطلب را مشاهده نمایید.


کتاب "به خاطر فیزیک" به قلم والتر لوین استاد نام آشنای فیزیک دانشگاه MIT در مورد جذابیتها و شگفتی های فیزیک صحبت می کند. ایرانفو مطالعه این کتاب را به دانش پژوهانی که می خواهند با شگفتی های علم فیزیک آشنا شوند و به معلمین دبیرستان برای علاقمند کردن دانش آموزان به علم فیزیک پیشنهاد می کند.


کتاب "200 مسئله شگفت انگیز فیزیک" ترجمعه کتاب puzzling physics problems 200  است. مسائل این کتاب در سطح مرحله اول و دوم المپیاد فیزیک هستند و حل آن برای المپیادی ها توصیه می شود. هدف کتاب 200 مسئله شگفت انگیز فیزیک تقویت درک قوانین فیززیک در دانش آموزان و داشجویان با استفاده از مسائلی است که حل آن ها عمدتاً نه به ریاضیات پیچیده بلکه به شمّ قوی فیزیکی نیاز دارد.بیشتر مسائل از فیزیک کلاسیک (غیرکوانتومی) انتخاب و به زبان غیر فنی و ساده ارائه شده اند. ریاضیات لازم برای حل مسائل در سطح مقدماتی حسابان است. خواننده برای حل این مسائل ابتدا باید چارچوب دست حل مسئله و شاخۀ فیزیکی مربوط به آن را برگزیند و در مورد تحلیل وضعیت تصمیم گیری کند.